سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

مزایا و معایب کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ چرا باید کسب و کار آنلاین داشته باشیم؟

سلام همراهان صمیمی سایت استاد سِوِن؛

خوب در پست قبلی، به تعریف کسب و کار اینترنتی پرداختیم و اشاره هم کردیم که این نوع از کسب و کار چقدر می تونه پولساز باشه.
در این مقاله، می خوام در مورد مزایای یک کسب و کار اینترنتی بگم. تا انتهای این مقاله با من همراه باشید تا با همدیگه این مزایا رو بررسی کنیم.

مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب و کار اینترنتی چرا باید کسب و کار آنلاین داشته باشیم؟

1- ارائه خدمات بدون محدودیت زمانی و مکانی

حتماً بارها این جملات تبیلغاتی رو در سایت ها و شبکه های اجتماعی خوندید و شنیدید : ” در خواب هم کسب درآمد کنید ” .
یک کسب و کار اینترنتی که حالا می تونه در بستر سایت و یا شبکه های اجتماعی باشه ، برای بازدیدکنندگانش در هر زمان و در هر مکانی قابل دسترس هست. این یعنی چی؟ یعنی حتی در خواب هم شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی می تونید محصولات و خدماتتون رو بفروشید. چون 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته مغازه اینترنتی شما باز هست و هر بازیدکننده ای در هر ساعت از شبانه روز می تونه ویترین مغازه اینترنتی شما را ببینه و در صورت تمایل خرید کنه. خوب این احتمال میزان فروش شما رو چندین برابر می کنه. فرض کنید یک مغازه فیزیکی در یکی از محله های شهرتون دارید؟ آیا می تونید یک نفره 24 ساعت شبانه روز مغازه تون رو باز نگه دارید؟

بیشتر مطالعه کنید:  می خواهید پول در آورید؟

با داشتن مغازه اینترنتی ، هر فردی می تونه از ویترین مغازه شما دیدن کنه اونم از هر جای کشور ، هر جای دنیا ! خوب خیلی عالیه. فرض کنید مغازه فیزیکی شما در یک محله باشه 90 در صد مشتریانتون از ساکنین همون محله هستند. ولی حالا اینجا در دنیای اینترنت ، از هرجای دنیا می تونید مشتریان خودتون رو داشته باشید ! چه بهتر از این؟

2- حذف هزینه های اضافی

به جرئت می تونم بگم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی اصلاً نیاز به سرمایه نمی خواد. چرا؟ چون با داشتن مغازه اینترنتی نیازبه اجاره و یا خرید محل ندارید. نیاز به این ندارید تا کارمندان متعددی استخدام کنید. نیاز به دکوراسیون ندارید. نیاز ندارید پول آب و برق مغازه تون رو بدید. از همه مهم تر نیاز به دادن مالیات ندارید . اصلاً نیاز به ثبت برند و مجوز ندارید !تازه در حالت سنتی، اگر بخواهید کسب و کار خودتون رو رونق بدید نیاز دارید به یه جای شیک تر، فضای بیشتر، کارمندان بیشتر. حالا اگر هم بخواهید شعبات دیگر هم در جاهای مختلف بزنید که دیگه نگم براتون از هزینه هاش. به عبارت دیگه می تونم بگم کسب و کارهای اینترنتی مقیاس پذیرن یعنی به راحتی و بدون صرف هزینه های اضافی، کسب و کار خودتون رو گسترش بدید.

از طرف دیگه از لحاظ زمانی هم براتون صرفه جویی میشه، چه ساعاتی رو که باید صرف رفت و آمد و ترافیک کنید.ولی زمانی که مغازه اینترنتی دارید خیالتون از این بابت راحته. صبح از خواب بیدار میشیم یک فنجون قهوه می نوشیم و سرحال میشیم، بعدشم می پریم پای لپ تاپمون و بسم االله…

بیشتر مطالعه کنید:  عادت های جدید در خود ایجاد کنید

3- خودتان رئیس خودتان هستید

آقا بالاسر داشتن رو دوست ندارید؟ پس از همین الان به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتون باشید.

در پست قبلی درباره خودم گفتم که همیشه آرزو داشتم رئیس خودم باشم. قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودم در چند اداره و شرکت کار کرده بودم، موظف بودم سر یه ساعتی در محل کار حاضر باشم و سر یک ساعت خاصی هم کار تمام. مدام هم باید جواب پس میدادم و مواظب کردار و رفتار هم باشم. و یک حقوق بخور نمیر با کلی منت و اونم با وقفه زیادی برای هرماه دریافت می کردم.

تازه من آخرین شرکتی که کار می کردم شرایط خیلی خوبی داشتم از لحاظ ساعات کاری، حقوق و مزایا ، ولی بازم رئیس کس دیگه ای بود. خوب واقعاً این مدل کار کردن رو اصلاٌ دوست نداشتم. دوست داشتم رئیس خودم باشم هروقت خواستم شروع به کار کنم، هروقت خواستم برم برای استراحت و کل پولی هم که از یک پروژه درمیاد برای خودم باشه.

فقط و فقط برای خودت باش و حالش رو ببر !

دیگه مزایا از این بیشتر ! دست بدارید از زندگی کارمندی و بیان همه باهم از زندگی که قراره خودمون بسازیم لذت ببرید.
اگر مزیت دیگه ای هم به ذهنتون می رسه حتماً در قسمت نظرات که در انتهای همین صفحه هست برای ما بنویسید.

در پست بعدی می خوام در مورد ابزار و پیش نیازهای مورد نیاز یک کارآفرین اینترنتی موفق صحبت کنم. پس همچنان با من همراه باشید.

 

https://modirebartar.com/benefit-internet-marketing/

 

 

مزایای کسب و کار اینترنتی سبب شده تا افراد زیادی به این گونه شغل­‌ها روی بیاورند و روند زندگی خود را تغییر دهند. با پیشرفت­‌های اخیر در زمینه‌های تکنولوژی و ارتباطات، تجارت آنلاین رونق گرفته است.

همه افرادی که به دنبال کار آسان هستند و تا حدودی از مزایای کسب و کار اینترنتی اطلاع دارند. در این مطلب می‌­خواهیم به اهمیت و مزایای کسب و کار اینترنتی بپردازیم.

شمار مزایای کسب و کار اینترنتی زیاد است؛ اما در این مطلب به توضیحی مختصر از چند مزیت مهم­تر کسب و کار آنلاین اشاره نموده‌ایم.

مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب و کار اینترنتی

زمان آزاد

یکی از مزیت­‌های کسب و کار اینترنتی این است که محدود به زمان خاصی نیست. دسترسی به اینترنت آسان است و شما در هر زمانی می­‌توانید به اینترنت متصل شوید و کسب و کار خود را مدیریت کنید.

سرمایه و مدرک کم

یکی دیگر از مزیت‌­های کسب و کار اینترنتی عدم نیاز به سرمایه و مدرک است. فقط کافی است فکر خلاق و نوآوری داشته باشید تا بتوانید بدون داشتن مدرک و سرمایه کسب و کار خود را شروع کنید.

نداشتن کارفرما

از مزیت­‌های جالب کسب و کار اینترنتی، نداشتن کارفرما است.

شما با خیال راحت می‌توانید بدون پارتی و شانس و تنها با تلاش و پشتکار در کسب و کار خود موفق شوید و کاملا مستقل و بدون هیچ تنشی به فعالیت خود ادامه دهید و برای غیبت، دیر رسیدن، فرم لباس و خیلی چیزهای دیگر به کسی پاسخگو نباشید.

تسویه در 24 ساعت

مزایای کسب و کار اینترنتی

در بسیاری از شغل­‌ها، شما نیاز به فروش کار خود دارید، اما مزیت کسب و کار اینترنتی نسبت به حالت قبل در این است که حتی در زمانی که شما در حال تماشا کردن فیلم هستید، پول به حسابتان واریز خواهد شد.

سرعت چشمگیر

تبلیغ و فروش سریع محصول و خدمات، یکی دیگر از مزایای کسب و کار اینترنتی است. در واقع کسب و کار، با سرعت بیشتر و اتوماتیک وار انجام می‌شود.

بازاریابی قوی

یکی از شغل‌­های پر طرفدار دنیا بازاریابی است. با کسب و کار آنلاین می‌توان در این شغل موفقیت چشمگیر داشت و از مزایای کسب وکار اینترنتی نهایت بهره را برد.

جلوگیری از آلودگی زیست محیطی

از مزایای کسب و کار اینترنتی می­‌توان به نداشتن آلودگی محیط زیست اشاره نمود، مخصوصا در این روزها با شیوع ویروس کرونا (covid 19) که نیاز و الزام بیشتری به در خانه ماندن وجود دارد.

در واقع می­‌توان از این مزیت کسب و کار آنلاین استفاده نمود و با خرید اینترنتی، ترافیک و آلودگی صوتی و محیط زیست را کاهش داد و خرید حضوری را به حداقل رساند و ترافیک‌های سنگین را کم کرد.

بی معنا بودن مکان

کسب و کار آنلاین

بدون در نظر گرفتن این که شما در چه کشور و در چه مکانی زندگی می­‌کنید، شما می­‌توانید از مزیت­‌های کسب و کار آنلاین نهایت استفاده را ببرید و در تمام کشورها بدون نیاز به سفر به فعالیت بپردازید. حتی برای شروع کسب و کار اینترنتی نیازمند به رهن ملک و مکان خاصی نیستید و می­‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را بدون مکان خاص راه بیاندازید.

راه اندازی شغل مورد علاقه

شاید یکی از مهمترین مزایای کسب و کار آنلاین این است که شما می‌­توانید به کاری که دوست دارید و در آن خبره هستید، بپردازید. در خیلی از موارد دیده شده که افراد شغل خود را دوست نداشته و فقط از روی ناچاری و برای امرار معاش کار خود را ادامه می­‌دهند.

کسب و کار آنلاین این امکان را به شما می­‌دهد تا در حوزه مورد علاقه خود فعالیت کنید و از آن لذت ببرید.

شاید برای شما نیز سوال باشد که
کسب و کار و شغل مورد علاقه‌مان را چطور با اشتیاق ادامه دهیم؟
در اینجا بخوانید

چند شغل همزمان

با کسب و کار اینترنتی می­‌توانید به طور همزمان چندین شغل را داشته باشید. در این مزیت کسب و کار اینترنتی، می‌توان با مدیریت اصولی و درست و بدون نگرانی از تداخل کارها، چندین سایت را رهبری کرد و بدین گونه به کسب درآمد پرداخت.

متغیر بودن درآمد

در اکثر موارد، افرادی زیادی از نتیجه شغل و کارهایشان راضی نیستند و ادعا دارند که هر چه تلاش می­‌کنند، حقوق و دستمزدشان ثابتی است.

در اینجا باید اظهار داشت که از مزایای کسب و کار آنلاین، متغیر بودن درآمد آن است و به میزان تلاش و زمانی که صرف آن می‌شود، حقوق و درآمد متفاوت داشت، پس می­‌توان با طرف زمان و تلاش بیشتر، درآمد خود را افزایش داد.

بنابراین با توجه به اینکه در دنیای امروز راه اندازی کسب و کار اینترنتی رو به افزایش است، و مردم بیشتر برای وقت خود ارزش قائل هستند و تنها با یک جستجو ساده در اینترنت می‌توانند هر آنچه را که لازم دارند را خریداری و دریافت نمایند.

شما هم می‌توانید در کنار هر شغلی که دارید، یک کسب و کار اینترنتی کوچک برای خود بسازید.

نتیجه گیری:

 

در این پست از میجو، مزایای مختلفی که کار در حوزه آنلاین و یک کسب و کار اینترنتنی دارد را بررسی کردیم، شما نیز باتوجه به توانمندی‌‌‌های خود، نیاز بازار و استفاده از کمک و تجربه دیگران میتوانید بهترین تصمیم را برای ورود به این حوزه بگیرید.