سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه بهترین حوزه برای کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنم

چگونه بهترین حوزه برای کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنم

حقوقتان کم است؟ از فشار هزینه‌های زندگی ناراحت هستید؟ آیا سرمایه اولیه ندارید؟ از کار کردن برای دیگران خسته شده‌اید و می‌خواهید کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید؟ آیا هزینه‌های اجاره دفتر کار، حقوق کارمندان، تامین جنس و ... مانع از این شده که کسب و کار خودتان را شروع کنید؟

یک خبر خوب!

می‌توانید بدون سرمایه و حتی به صورت نیمه وقت، از همین امروز کسی و کار آموزشی خودتان را شروع کنید.

کسب و کار آموزشی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان به خصوص در دوران رکود اقتصادی انجام داد.

کسب و کاری بدون ریسک، با بیشترین سود ممکن!

چگونه حوزه فعالیت خودم را انتخاب کنم؟

سوال مهم این است: چه حوزه ای را انتخاب کنم که کسب و کار آموزشی سودآوری داشته باشم؟

انتخاب صحیح حوزه فعالیت،برای موفقیت در کسب و کار آموزشی بسیار مهم است.

شما باید با توجه به 2 فاکتور اصلی، حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید:

  1. آیا این حوزه خریدار و مشتری بالقوه دارد؟
  2. آیا نسبت به این حوزه علاقه و اشتیاق دارید؟

داشتن علاقه و اشتیاق در حوزه کاری به این دلیل مهم است که شما باید زمانی را به مطالعه، تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در حوزه انتخابی خود اختصاص دهید. اگر به حوزه کاری خود علاقه نداشته باشید، این کار برای شما لذت‌بخش نخواهد بود و احتمالا نمی‌توانید مطالب ارزشمندی جمع‌آوری کنید.

از کجا متوجه شویم که یک حوزه، مشتری زیادی دارد؟

واضح است که احتمالا هدف ما از کار کردن، کسب درآمد است. بنابراین بسیار مهم است که حوزه انتخابی ما پر طرفدار باشد.

یک راه ساده برای تشخصی پر طرفدار بودن یک حوزه این است که محصولات آموزشی، کتاب‌ها و خدمات زیادی برای آن وجود داشته باشد.

زیاد بودن محصولات دریک حوزه، نشان دهنده بازار بزرگ و پر سود آن است. به عنوان نمونه، در حوزه موفقیت و قانون جذب سمینارها، کلاس‌ها و کتاب‌های زیادی وجود دارند. این امر نشان دهنده این است که حوزه موفقیت و قانون جذب، دارای بازار بسیار بزرگ و البته سودآوری است.

یک اشتباه افراد مبتدی این است که می‌خواهند وارد بازارهایی شوند که قبلا کسی به آن‌ها وارد نشده است. این افراد ممکن است موفق شوند، اما شانس موفقیت در این حوزه‌ها بسیار کم است.

چند مثال از حوزه‌های پرطرفدار و سودآور:

در لیست زیر برخی از حوزه‌های پر طرفدار آموزشی را مشاهده می‌کنید:

  1. کارآفرینی و اشتغال‌زایی
  2. کاهش وزن
  3. موفقیت و قانون جذب
  4. سلامتی و فیتنس
  5. آشپزی
  6. تربیت فرزند
  7. روابط عاطفی و ازدواج
  8. یوگا و مدیتیشن
  9. کنکور
  10. ترک سیگار
  11. بورس و سرمایه‌گذاری
  12. گرافیک و طراحی سایت
  13. سئو و بهینه سازی سایت
  14. تولید محتوا و نویسندگی
  15. شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام

موارد ذکر شده در لیست بالا، فقط چند نمونه از حوزه‌هایی هستند که به سادگی می‌توان در آن‌ها به درآمد‌های چند میلیونی ماهانه.

من به بیشتر از یک حوزه علاقه‌مند هستم! چه کار کنم؟

این مساله طبیعی است. خود من هم به چند حوزه مخلف علاقه‌مند هستم.

به عنوان مثال من به عکاسی، تناسب اندام، موسیقی، موفقیت و کارآفرینی علاقه‌مند هستم.

اما هرگز در چند حوزه مشغول به کار نخواهم شد. بهترین کار، متمرکز شدن بر یک حوزه خاص است.

بنابراین پیشنهاد می‌کنم که فقط یکی از این حوزه‌ها را انتخاب کرده و روی همان متمرکز شوید.

من به هیچ حوزه‌ای علاقه‌ ندارم! چه کار کنم؟

احتمالا دارید اشتباه می‌کنید. لطفا کمی فکر کنید، زمان بگذارید و این چند سوال را از خودتان بپرسید:

  1. در زمان آزاد و اوقات فراغت بیشتر چه کاری انجام می‌دهید؟
  2. در مورد چه موضوی می‌توانید چندین کتاب بخوانید و کسل نشوید؟
  3. اگر الان به اندازه کافی پول داشتید، چه کاری را انتخاب می‌کردید که تا پایان عمر انجام دهید؟

جمع بندی و سخن پایانی

کسب و کار آموزش محور، فرصتی بزرگ، رو به رشد و با آینده روشن است.

این فرصتی است که شما را برای همیشه از دغدغه مالی نجات خواهد داد.

داشتن مهارتی که می‌تواند ماهانه ده‌ها میلیون درآمد برای شما به همراه داشته باشد، اولین گام برای ثروتمند شدن است.

با داشتن درآمد بالا، از پرداخت هزینه‌های زندگی خود اطمینان خاطر خواهید داشت و فرصت دارید تا با آرامش خیال، ایده‌های دیگر خود را عملی کنید.

با داشتن کسب و کار آموزشی می‌توانید به آزادی مالی برسید. سپس با رسیدن به آزادی مالی، می‌توانید آرزوهای خود را برآورده کنید.

از همه مهم‌تر، شما به عنوان یک متخصص و فرد ارزشمند شناخته می‌شوید. به این ترتیب دیگران به شما احترام خواهند گذاشت و احساس بسیار خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت.

فرصت را از دست ندهید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

فرصت تخفیف 500 هزار تومانی را از دست نمی‌دهم!

 

این روزها محال است که کسی از اینترنت استفاده کند و عنوان کسب و کار اینترنتی به گوشش نخورده باشد. امروزه یکی از ترندهای پراستفاده در فضای وب، این گونه مشاغل هستند که هر روزه نیز بر تعداد علاقه مندان آن افزوده می‌شود. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید، از اینترنتی که همه مردم به منظور سرگرمی به سراغ آن می‌روند، کسب درآمد کنید؟ طبق پیش بینی متخصصان این حوزه، بسیاری از مشاغلی که در دنیای فیزیکی قرار دارند، به زودی و طی 5 سال آینده از بین خواهند رفت، پس بهتر است تا قبل از رکود کسب و کارتان به فکر چاره‌ای باشید! تا به امروز هرچه اطلاعات از گوشه و کنار درمورد کسب و کارهای اینترنتی خوانده یا شنیده‌اید را کنار بگذارید؛ چرا که در این مقاله قصد داریم به طور کامل شما را با سیر تا پیاز مشاغل آنلاین آشنا کنیم. پس با رشدانا همراه باشید تا دریابید که کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

اگرچه عبارت مشاغل آنلاین در ظاهر معنای پیچیده‌ای ندارد، ولی نمی‌توان با نگاهی گذرا از کنار آن عبور کرد. چرا که این مفهوم مانند یک دریای عمیق است که هرچه در موردش بدانید، باز هم کم است! سوال‌های مهمی در مبحث کسب و کار آنلاین وجود دارد که ممکن است برای هرکسی درباره این مقوله پیش بیاید. سوال‌هایی از قبیل کسب و کار اینترنتی چیست یا راه اندازی شغل اینترنتی چه لزومی دارد و…

در این بخش از مقاله ابتدا به سوال کسب و کار اینترنتی چیست پاسخ خواهیم داد. کسب و کار اینترنتی، همان طور که از نام آن پیداست، در فضای وب و با استفاده از اینترنت انجام می‌شود. به عبارت دیگر در این دسته مشاغل، عرضه محصولات یا خدمات با استفاده از بستر اینترنت ‌می‌باشد. البته مشاغل آنلاین را می‌توان علاوه بر اینترنت، در شبکه های اجتماعی نیز راه اندازی کرد. ازجمله ابزارهایی که در این گونه مشاغل کاربرد دارند، وبسایت، ایمیل، اینستاگرام و تلگرام را می‌توان نام برد.

مشتریان و کاربران برای استفاده از خدمات مشاغل دیجیتال، به وبسایت و یا سایر بسترهای فراهم شده مراجعه کرده و پس از آشنایی با مزایای سرویس دهنده و محصولات آن اقدام به خرید می‌کنند.

به یاد داشته باشید که کسب و کار اینترنتی با کسب درآمد از اینترنت متفاوت است. با استفاده از فضای دیجیتال می‌توان به طرق مختلف به درآمد رسید. به عنوان مثال افرادی که با استفاده از خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سوددهی می‌رسند، جزو کسانی هستند که درآمد اینترنتی دارند. اما منظور از کسب و کار اینترنتی این است که شما خود صاحب آن هستید و برای شرکت یا مجموعه خاصی فعالیت نمی‌کنید.

کسب و کار اینترنتی چیست | رشدانا

همین حالا شروع کنید: ورود به برنامه رشدآموزی مهارتهای سطح جنرال کسب و کار

راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه منفعتی برای شما دارد؟

همان طور که می‌دانید برای مدت طولانی تنها راه رفع نیازهای زندگی، مراجعه به کسب و کارهای سنتی و خرید از آنان بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به زندگی مردم، تحول بزرگی در عادات انسان‌ها ایجاد شد. یکی از این تغییرات، شیوه خرید و رفع مایحتاج زندگی بود.

جالب است بدانید که با ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی انسان، نیازهای جدید برای او به وجود آمد و از طرف دیگر راه‌های تازه‌ای برای رفع نیازها ساخته شد. این راه‌های تازه به مراتب از روش‌های پیشین ساده‌تر بود. لازم به ذکر است که این روند پیشرفت هر روز در حال سرعت گرفتن است و عادات انسان‌ها نیز بیشتر تغییر می‌کند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، در آینده نیازی به مشاغل فیزیکی وجود نخواهد داشت. همچنین متخصصان اظهار داشته‌اند که تا سال 2025 هشتاد درصد مشاغلی که امروز وجود دارند، از بین خواهند رفت. این امر نشان دهنده این است که کسب و کارها با سرعت زیادی به سمت دیجیتالی شدن در حرکت هستند. بنابراین باید با این حقیقت کنار آمد که آینده درخشان اکثر مشاغل، در اینترنت شکل می‌گیرد.

این واقعیت چه تلخ باشد و چه شیرین، اجتناب ناپذیر است و همین روزها اینترنت و ابزارهای مربوط به آن، منبع اصلی درآمد اکثریت مردم خواهند شد. به همین دلیل داشتن یک شغل آنلاین برای عقب نماندن از میدان رقابت، ضروری و مهم است. در ادامه به شما خواهیم گفت که سایر دلایل اهمیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه منفعتی برای شما دارد | رشدانا

هزینه به صرفه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

علاوه بر آنچه که گفته شد، اهمیت مشاغل آنلاین زمانی مشخص می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی، قصد راه اندازی کسب و کاری را داشته باشید. مسلما هزینه‌های مربوط به مشاغل سنتی نسبت به مشاغل آنلاین سرسام آور است. بنابراین یکی دیگر از دلایل اهمیت این دسته مشاغل، هزینه به صرفه در راه اندازی است.

تاثیر کسب و کار آنلاین در بهبود زندگی اجتماعی

در پی در دسترس قرار گرفتن اینترنت برای همگان، استارتاپ‌ها و مشاغل دیجیتالی زیادی در ایران در حال شکل گیری هستند. به صورت تقریبی می‌توان گفت که هر سرویس و محصولی که نیاز داشته باشید، در فضای وب عرضه می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد خریدهای خود را از این طریق انجام می‌دهند. در این بین از رفت و آمدهای بیهوده کاسته می‌شود و آلودگی هوا، ترافیک و سایر خطرات ناشی از حضور در جامعه، مانند آلودگی به ویروس کرونا، کاهش می‌یابد.

دلایل انتخاب کسب و کار اینترنتی چیست؟

در ادامه به صورت مختصر به شما می‌گوییم که دلایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست و چرا افراد به سراغ این دسته از مشاغل می‌روند؟

  • ظهور ایده‌های فوق العاده در کسب و کارهای مجازی
  • افزایش تسلط و علاقه به کسب و کار
  • عدم وجود محدودیت در ارائه خدمات و اطلاعات به مشتریان
  • افزایش قدرت پشتیبانی از محصولات یا خدمات ارائه شده
  • توانمندی در برنامه ریزی هدفمند و تصور آینده درخشان

مشاغل آنلاین چه ویژگی‌هایی دارند؟

کسب و کارهای دیجیتال ویژگی‌های متعددی دارند که برای ورود به این عرصه نیاز است تا با تک تک آن‌ها آشنا شوید.

مزایا

پرداختن به کسب و کارهای دیجیتال، مزایای زیادی را در اختیار افراد می‌گذارد. اگر می‌خواهید بدانید مزایای کسب و کار اینترنتی چیست در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انعطاف پذیری

یکی از ویژگی‌های بارز شغل‌های آنلاین، انعطاف پذیری بالای آن‌ها است. شما می‌توانید در حالی که در تعطیلات به سر می‌برید و یا حتی زمانی که خواب هستید، درآمد خود را داشته باشید و به خوبی آن را مدیریت کنید.

نیاز به حداقل سرمایه برای راه اندازی

همان طور که در بخش قبلی اشاره شد، شما قادر هستید با کمترین هزینه ممکن کسب و کار اینترنتی خود را استارت بزنید و کم کم آن را ارتقا دهید. البته میزان سرمایه اولیه به نوع شغلی که قصد راه اندازی آن را دارید نیز بستگی دارد. مثلا هزینه تشکیل یک وبسایت آموزشی بسیار کمتر از یک سایت فروشگاهی خواهد بود.

کمترین ریسک ممکن

همین موضوع که در ابتدای کار نیاز نیست سرمایه زیادی را برای شروع هزینه کنید، به این معنی است که شروع این دسته مشاغل نیاز به ریسک بالا ندارد.

https://modirebartar.com/select-subject-for-business/

 

امکان اتوماتیک سازی فرآیند درآمدزایی

صاحبین مشاغل اینترنتی می‌توانند با بهره گیری از امکان اتوماتیک سازی فرآیند درآمد زایی، فروش محصول و تحویل آن را بدون دخالت انسان انجام دهند. این امکان باعث می‌شود تا در هر ساعتی از شبانه روز توانایی پاسخ دهی به مشتری وجود داشته باشد و هزینه‌های مربوط به حقوق کارمندان نیز به حداقل برسد.

مزایای کسب و کار آنلاین | رشدانا

با کسب و کار دیجیتال رئیس خود باشید!

با ورود به عرصه مشاغل آنلاین، بدون اینکه نیاز باشد هر روز صبح زود به سر کار بروید، می‌توانید به درآمد ثابت دست پیدا کنید! این مسئله بسیار مهم است که برای پرداختن به شغل خود، با علاقه و اشتیاق به سراغ آن بروید. کسب و کارهای آنلاین این فرصت را در اختیار شما گذاشته‌اند.

معایب

تجارت آنلاین علاوه بر مزایایی که به علاقه مندان خود ارائه می‌دهد، دارای معایبی نیز می‌باشد. یکی از بارزترین اشکالاتی که بر این دسته از کسب و کارها وارد شده است، عدم برقراری ارتباط چشمی با مشتریان است. این امر باعث شده است تا در مرحله اول توانایی متقاعد سازی برای فروش کاهش پیدا کند. همچنین بسیاری از افراد به دلیل وجود این ایراد، از خرید از این فروشگاه‌ها خودداری می‌کنند. در ادامه موارد بیشتری از معایب را با شما در میان می‌گذاریم.

عدم تعامل مستقیم

اکثر مشتریان زمانی که قصد طرح شکایت یا پیشنهادی را داشته باشند، باید از طریق ایمیل یا پیام این کار را انجام دهند. به دلیل عدم ارتباط مستقیم، درصد زیادی از آنان تصور می‌کنند که پیام آنان به جایی نرسیده و بی فایده بوده است.

عدم تعامل مستقیم | رشدانا

عدم تست کالا قبل از خرید

هرچند که بسیاری از کالاهای موجود در بازار را می‌توان به صورت آنلاین خریداری کرد، ولی خرید برخی اقلام مانند کفش، پوشاک، مبلمان و وسایل الکترونیکی به صورت آنلاین، کمی دشوار است. همین امر باعث نگرانی مشتریان درمورد بی کیفیت بودن محصول یا اندازه نبودن لباس و کفش و… می‌شود. هرچند که صاحبین کسب و کارهای آنلاین با تهیه عکس و فیلم‌های باکیفیت، سعی دارند تا بیشترین اطلاعات را در اختیار کاربران بگذارند، اما این کار اطمینان تست حضوری را ایجاد نمی‌کند.

رقابت

امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی در فضای اینترنت به وجود آمده است. در این بازار پرهیاهو، راه اندازی یک شغل پردرآمد کار چندان راحتی نیست. برای اینکه بتوانید از میان صدها کسب و کار اینترنتی برند خود را رشد دهید، باید روش‌های بازاریابی مختلفی را به کار بگیرید.

بهره وری کسب و کار اینترنتی

زمانی که یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید، برنامه کاری مشخصی نیز خواهید داشت. اما تجارت آنلاین، به صورت 24 ساعته و هر روز هفته فعال است و این بدان معنی است که شما همواره باید آماده پاسخ دهی در برابر بروز مشکلات باشید.

اتصال به اینترنت

اگر بنا به دلایلی وبسایت و یا پلتفرمی که برای درآمدزایی از آن استفاده می‌کنید، با مشکلی روبرو شود، تا زمان رفع مشکل هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. این اتفاق باعث می‌شود تا مشتریان شما در هنگام ورود به سایت، با خطا روبرو شوند و تجربیات بد خود را با اطرافیانشان نیز به اشتراک بگذارند.

بررسی تفاوت‌های کسب و کار اینترنتی و سنتی

این روزها با توجه به شرایط جامعه و پیشرفت تکنولوژی، شاهد افت شدید درآمد بسیاری از کسب و کارهای سنتی و از طرفی دیگر پیشرفت چشمگیر استارتاپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین هستیم. در ادامه مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم تفاوت کسب و کار سنتی و کسب و کار اینترنتی چیست.

زمان

بدون شک کسب و کارهای سنتی اندکی پس از شروع به کار، درآمد چندانی ندارند تا هنگامی که توسط مشتریان شناخته شوند و بتوانند فروش داشته باشند. اما مشاغل آنلاین قادر هستند با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی به سرعت و در اندک زمانی، به سوددهی برسند.

تعامل با مشتری

در مشاغل دیجیتال ارتباط با مشتری از طریق تلفن، چت، ایمیل و… امکان پذیر است. در حالی که در مشاغل فیزیکی ارتباط با خریدار صرفا به صورت حضوری انجام می‌شود و پس از خرید رشته ارتباط قطع می‌گردد. در این حالت اگر مشکلی برای کالای خریداری شده به وجود آید، دیگر پشتیبانی محصول شامل حال خریدار نمی‌شود.

سهولت در معرفی

کسب وکارهای سنتی برای اینکه بتوانند خود را به جامعه هدف معرفی کنند، باید متحمل هزینه‌های گزاف شوند. در صورتی که شغل‌های اینترنتی با جامعه عظیمی از کاربران اینترنت روبرو هستند. همچنین هزینه‌های مناسب بازاریابی در فضای وب، معرفی برند را آسان‌تر کرده است.

محدودیت زمانی و مکانی

کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی به وجود آمده‌اند، محدود به محله و یا نهایتا یک شهر هستند. همچنین با توجه به فعالیت گسترده در این دسته شغل‌ها، ساعت کاری مشخصی نیز برای آن باید در نظر گرفته شود. اما شغل‌های دیجیتال هیچگونه محدودیتی ندارند و شما می‌توانید با انتخاب آن‌ها به عنوان منبع درآمد، در هر جای کره زمین و در هر ساعتی از شبانه روز، به وظایف شغلی خود رسیدگی کنید.

تفاوت کسب و کارهای سنتی با کسب و کارهای آنلاین | رشدانا

سرمایه اولیه

منظور از سرمایه اولیه، میزان هزینه‌ای است که قصد دارید به وسیله آن شغل موردنظرتان را شروع کنید. در مشاغل سنتی این هزینه مربوط به مکان کار، هزینه پرسنل، هزینه اجناس، محل انبار و… است. این میزان سرمایه در مقایسه با مشاغل اینترنتی بسیار زیاد می‌باشد. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای ناچیز، کسب و کار خود را به صورت اینترنتی آغاز کنید.

با انواع کسب و کارهای آنلاین آشنا شوید

در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید انواع کسب و کار اینترنتی چیست. انواع این دسته مشاغل عبارتند از:

خرید، فروش و حراج محصولات مختلف

یکی از رایج‌ترین نمونه‌های کسب و کار دیجیتال، عرضه و فروش کالا است. برای این کار در مرحله اول نیاز به تاسیس یک سایت فروشگاهی دارید. در این فروشگاه‌ها که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، هر جنس و محصولی که بخواهید را می‌توانید به فروش برسانید. معمولا صاحبین فروشگاه‌های اینترنتی محصولات را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند و به صورت جزئی به فروش می‌رسانند.

بعضی از این فروشگاه‌ها به صورت تخصصی در یک زمینه خاص فعالیت دارند. مثلا فقط محصولات آرایشی و بهداشتی را عرضه می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از این سایت‌ها انواع و اقسام محصولات در زمینه‌های مختلف را به فروش می‌رسانند مانند دیجی کالا.

ارائه خدمات تخصصی

خدمات تخصصی که در اینترنت می‌توانید به ارائه آن‌ها بپردازید، شامل طیف گسترده‌ای می‌شود. درواقع سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، از تنوع بالایی برخوردار هستند. خدمات ارائه شده توسط این وبسایت‌ها به صورت فیزیکی یا غیر فیزیکی هستند. به عنوان مثال این روزها شاهد وبسایت‌های مشاوره در زمینه خانوادگی، ازدواج، تربیت فرزند و… هستیم که در گروه خدمات تخصصی مدل‌های کسب و کار آنلاین، جا می‌گیرند.

سایت‌های آموزشی

یکی از مهم‌ترین انواع این دسته مشاغل، آموزش در قالب فضای مجازی است. امروزه سایت‌های آموزشی با موضوعات متنوع پدید آمده‌اند. این دسته از مشاغل در ازای فروش محتوای آموزشی خود، از کاربران تعرفه‌ای مشخص دریافت می‌کنند. برخی از سایت‌های آموزشی دارای حق اشتراک ماهانه و سالانه نیز می‌باشند که از این طریق به درآمد می‌رسند. البته برخی از وبسایت‌ها وجود دارند که به منظور بازاریابی و جلب رضایت کاربر، آموزش‌های خود را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهند.

ایجاد پایگاه‌های اطلاعات و اخبار

شما می‌توانید با راه اندازی سایت خبری و اطلاعاتی، صاحب یکی از سایت‌های پربازدید شوید. به احتمال زیاد با سایت‌های زیادی مانند نمناک، بیتوته، تسنیم و… آشنا هستید. این سایت‌ها با تولید محتوای مفید و جذاب، مخاطبین زیادی را به سایت خود جذب می‌کنند. بدین صورت می‌توانند با قبول سفارشات تبلیغاتی نیز به کسب درآمد بپردازند. علاوه بر آنچه که ذکر شد، چند مورد دیگر از مدل‌های کسب و کار آنلاین به شرح زیر است:

  • ایجاد اجتماعات آنلاین
  • تبلیغات اینترنتی
  • معرفی و ارائه نرم افزارهای متفاوت
  • پیوستن به شبکه‌های واسطه گری
  • سرمایه گذاری مشترک

اگر به دنبال ایده برای راه اندازی شغل اینترنتی هستید اینجا را بخوانید!

داشتن ایده پولساز برای شروع یک کسب و کار آنلاین می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای رسیدن به درآمد موردنظرتان باشد. در ادامه این مقاله چند ایده فوق العاده برای کسب درآمد از فضای وب را معرفی خواهیم کرد.

مشاور سئو شوید

اگر اطلاعات لازم در زمینه موتورهای جستجو را دارید و مهارت‌های فنی در بسترهایی مانند Google Ads و Google Analytics را دارا می‌باشید، می‌توانید به عنوان مشاور سئو، کسب و کار خود را راه اندازی کنید. بسیاری از صاحبین کسب و کارهای کوچک، از تاثیر شگفت انگیز سئو بر پیشرفتشان خبر ندارند! شما می‌توانید با تاسیس یک سایت مشاوره در زمینه سئو، اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهید و با ارتقا سایتشان به درآمد خوبی برسید.

مشاور شبکه‌های اجتماعی

هر مجموعه و سازمانی برای رشد کسب و کار خود در فضای مجازی، به دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیاز دارد. با توجه به هزینه‌های بالای استخدام تیم دیجیتال مارکتینگ، هر شرکتی توان اقتصادی لازم برای این کار را ندارد. به همین دلیل برای پیشرفت تجارت آنلاین خود به مشاور نیازمند است. شما می‌توانید در صورت داشتن دانش کافی در این زمینه، به عنوان مشاور شبکه‌های اجتماعی به سایر مشاغل کمک کنید تا بر اساس استراتژی پیشنهادیتان به درآمد مطلوب برسند.

واسطه گری به صورت اینترنتی می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد

اگر هیچ محصولی برای فروش ندارید، نگران نباشید باز هم می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را داشته باشید. یکی دیگر از ایده‌های پیشنهادی برای مشاغل آنلاین، درآمدزایی از طریق فروش محصولات دیگران و یا بازاریابی واسطه‌ای است. مسلما این کسب و کار برای کسانی که در ابتدای راه هستند و سرمایه چندانی ندارند، بسیار مناسب خواهد بود.

متخصص وبلاگ نویسی شوید

راه اندازی وبلاگ با هر موضوعی که در آن مهارت دارید، یکی از کارهای پرطرفدار اینترنتی است. به عنوان مثال یکی از وبلاگ‌های پر استقبال، مطالب آشپزی است. همچنین در این دسته وبلاگ‌ها امکان فروش دستورهای خاص آشپزی و یا کتاب‌ها و فیلم‌های آشپزی نیز وجود دارد.

رمز موفقیت صاحبین این وبلاگ‌ها ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی، به همراه شور و اشتیاق است. خلاقیت و دانش بالا در موضوع انتخابی وبلاگ، یکی دیگر از عوامل رشد در این کسب و کار است.

با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی تصویر سازی کنید و درآمد داشته باشید

طراحان گرافیک از طریق تولید محتوای تصویری، طراحی لوگو، طراحی رابط کاربری برای وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و… می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند. گرافیک یک صنعت بسیار گسترده است و هزاران کسب و کار را در بر می‌گیرد. یکی از ایده‌های بسیار خوب برای ورود به عرصه کسب و کار آنلاین، طراحی گرافیک است.

برای اینکه به یک گرافیست حرفه‌ای تبدیل شوید و درآمد داشته باشید، به دنبال یادگیری نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور و فتوشاپ باشید. برای یادگیری این نرم افزارها، سایت‌ها و آموزشگاه‌های فراوانی وجود دارد که به صورت رایگان و یا با پرداخت شهریه خدمات خود را ارائه می‌دهند.

طراحی جلد کتاب‌های الکترونیکی

همان طور که در جریان هستید، انتشار کتاب‌های دیجیتال رو به افزایش است. شما می‌توانید با طراحی جلد این کتاب‌ها درآمد داشته باشید. نکته خوبی که در رابطه با این کار وجود دارد این است که برای انجام این شغل، نیازی به کسب مهارت فتوشاپ و امثال آن ندارید. بلکه به راحتی با استفاده از نرم افزار طراحی جلد کتاب، می‌توانید این کار را انجام دهید.

اینترنتی تدریس کنید و سمینار مجازی برگزار نمایید

اگر در حوزه خاصی تخصص کافی دارید، علاوه بر تدریس آن می‌توانید به صورت آنلاین و زنده، کارگاه آموزشی یا سمینار برگزار کنید. برای انجام این کار ابتدا باید در یکی از سایت‌های مخصوص این کار ثبت نام کنید. پس از آن لینک وبینار خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده تا تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد. علاوه بر آنچه که ذکر شد، چند مورد از ایده‌های پیشنهادی دیگر به اختصار به شرح زیر است:

  • برنامه‌های کاربردی بنویسید.
  • دامنه خرید و فروش کنید!
  • یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.
  • فروشگاه صنایع دستی خودتان را در اینترنت افتتاح کنید و…

ایده‌های کسب و کارهای اینترنتی اجرا نشده در ایران!

اگر با خواندن این عنوان هیجان زده شده‌اید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید! هرچند که استفاده از ایده‌های ناب و بکر در هر زمینه‌ای نشان دهنده خلاقیت و نوآوری است، اما استفاده از این دسته ایده‌ها در فضای مجازی کار چندان راحتی نخواهد بود. باید بدانید که برای فعالیت در دنیای اینترنت تنها چیزی که نیاز دارید، ایده نیست بلکه به الگو نیز نیازمند هستید. برای پرورش یک ایده نو و خلاقانه، مسلما نیاز به صرف هزینه زیادی است تا بتوانید ارزشمندی آن را ثابت کنید.

معمولا ایده‌های جدید نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان هستند که به احتمال زیاد هرکسی نمی‌تواند سرمایه گذار کار خود را بیابد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در ابتدای راه سراغ همان کارهای تکراری بروید و مطمئن باشید که اگر دیگران توانستند موفق شوند، شما نیز می‌توانید!

به عنوان مثال تصور کنید اولین بار کسی که حرف از تاکسی اینترنتی یا همان اسنپ زد، در مرحله اول باید یک سایت یا اپ مخصوص این کار را طراحی می‌کرد. چنانچه این فرد تخصص کافی در این زمینه را نداشت، باید هزینه بالایی برای طراحی یک اپ اختصاصی پرداخت می‌کرد که بدون شک هر کسی در ابتدای کار از عهده آن برنمی‌آید. در این مرحله اهمیت سرمایه گذار و نیاز به بودجه کلان برای بال و پر گرفتن ایده‌های نو مشخص می‌شود.

ایده پرداز اسنپ به تنهایی و با دست خالی به شهرت و استقبال بالای کاربران نرسید، بلکه با سرمایه گذاری توانست تبلیغات انجام دهد و با طراحی حرفه‌ای و اصولی وبسایت و اپ اختصاصی، این ایده را عملی کرد. بنابر آنچه که گفته شد، ایده آنقدرها هم که تصور می‌کنید ارزشمند نیست، بلکه بهتر است به جای ایده پردازی اهل عمل باشید و شروع کنید.

ارزیابی ایده برای شروع کسب و کار

در صورتی که ایده شروع یک کسب و کار به ذهنتان خطور کرد، برای راه اندازی آن عجله نکنید. هر ایده‌ای در شروع کار، با استفاده از تکنیک‌های موجود باید به خوبی آزمایش شود. با انجام آزمایش‌های لازم درمی‌یابید که تا چه میزان به کارگیری این ایده می‌تواند در موفقیت شما اثرگذار باشد.

همان طور که می‌دانید پشت هر کسب و کار موفقی یک ایده فوق العاده وجود دارد. تحقیق و پژوهش قبل از استفاده از هر ایده‌ای یکی از اصول اساسی در موفقیت مشاغل است. به منظور تحقیق درمورد هر ایده‌ای، اکثر افراد به سراغ بررسی شرکت‌های مشغول به فعالیت‌های مشابه می‌روند و عملکرد آنان را بررسی می‌کنند. همچنین مخاطبین هدف را شناسایی می کنند تا ببینند ایده بیان شده، در رفع نیاز جامعه هدف موثر هست یا خیر؟

اما اگر اثر کاربری ایده در زندگی مخاطبان قابل اندازه گیری و ملموس نباشد، آن گاه چطور می‌توان ایده مورد نظر را ارزیابی کرد؟ در این شرایط باید از ارزیابی‌های ذهنی استفاده کرد. درواقع ارزیابی‌های ذهنی این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا زوایای بحرانی را تجزیه تحلیل کنید و پیش از شروع رسمی کار، نقاط ضعف آن را پیدا کنید. در ادامه 5 روش این نوع ارزیابی را به منظور بررسی توانمندی ایده، شرح خواهیم داد.

ارزیابی ایده برای شروع کار | رشدانا

تقسیم کردن ایده به قسمت‌های کوچک‌تر