سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش همکاری در فروش

 

Affiliate Marketing  یا همکاری در فروش چیست؟
تاریخ:چهاردهم اسفند 1397 ساعت 13:37   |   کد : 30119

Affiliate Marketing یا فروش رابطه ای یا همکاری در فروش یکی از روش های بازاریابی است که در آن کسب و کار (merchant) با استفاده از تبلیغات خود در وب سایت های Affiliate Marketing معرفی و فروش محصول خود می پردازد و به ازای آن به وب سایت همکار، پورسانت پرداخت می کند.

 

 

اختصاصی ایران هشدار - Affiliate Marketing یا فروش رابطه ای یا همکاری در فروش یکی از روش های بازاریابی است که در آن کسب و کار (merchant) با استفاده از تبلیغات خود در وب سایت های Affiliate Marketing معرفی و فروش محصول خود می پردازد و به ازای آن به وب سایت همکار، پورسانت پرداخت می کند. در واقع کسب و کار به یک یا چند که بازدید کننده یا مشتریانی را به کسب و کار خود ارجاع دهند، پاداش یا پورسانت پرداخت می کند.

فروش رابطه ای نوعی از بازاریابی است که در آن محصولات و خدمات دیگران را در قبال دریافت کمیسیون برای فروش یا ارائه خدمات در سایت، وبلاگ یا از طریق لینک هایی که در اختیار قرار داده می شود به صورت آنلاین به کاربران دیگر معرفی می کنند. بنابراین همکاری در فروش یا Affiliate Marketing یه معنی بازاریابی و معرفی کالا یا خدمات دیگران به منظور فروش کالا یا خدمات آنها و استفاده مشترک از سود به دست آمده بر اساس توافق صورت گرفته، می باشد.

این حرفه در واقع 4 بازیگر دارد:


• فروشنده یا brand یا کسب و کار که به آن merchant گفته می شود.
• شبکه
• ناشر که در اینجا همان همکار در فروش یا Affiliate Marketing نام دارد.
• مشتری


مفهوم اشتراک گذاری درآمد و پرداخت کمیسیون برای کسب و کارهای حال حاضر به مفهوم اینترنت و Affiliate Marketing اشاره می کند. در واقع می توان گفت به اشتراک گذاری سهم درآمدی در مسیر تجارت الکترونیک در نوامبر 1994 یعنی چهار سال پس از پیدایش شبکه جهانی وب( www) صورت پذیرفت.
از ابتدایی ترین و مشهور ترین وب سایت هایی که کار Affiliate Marketing را آغاز کردند، Amazon را می توان نام برد. آمازون برنامه فروش رابطه ای خود را در جولای 1996 راه اندازی کرد. همکاران در فروش آمازون در آن زمان می توانستند بنر یا لینک متنی را در سایت خود برای کتاب های شخصی، یا لینک مستقیم به صفحه اصلی سایت آمازون قرار دهند.


زمانی که بازدید کننده روی وب سایت همکار کلیک کنند تا به آمازون متصل شود و یک کتاب خریداری کند، آن شخص کمیسیون دریافت می کرد. در واقع آمازون اولین merchant برای ارائه این مدل نبود اما برنامه affiliate آن برای اولین بار به صورت گسترده مشهور شد و مدل آن مبنایی برای برنامه های بعدی قرار گرفت.

متدهای پرداخت یا سودآوری در بازاریابی رابطه ای

80 درصد از برنامه های فروش امروزی از اشتراک درآمد یا پرداخت به ازای فروش (PPS) به عنوان یک متد کار می کنند. 19 درصد از برنامه های فروش بر اساس ACTION یا فعالیت درآمد پرداخت می کنند. سایر برنامه های فروش از متدهای دیگری مثل (CPC) یا پرداخت به ازای کلیک یا (CPM) یا پرداخت به ازای هر 1000 بازدید پرداخت می کنند.
در کسب و کارهای بالغ (mature) جهانی، کمتر از یک درصد از برنامه های سنتی Affiliate Marketing امروز از پرداخت به ازای کلیک یا پرداخت به ازای 1000 بازدید استفاده می کنند. اما به هر حال این نوع متدهای پرداخت به شدت در نمایش تبلیغات و جستجو استفاده شده است.
بازاریابی همکاری یا عملکرد
در این روش، ریسک و ضرر بین ناشر و فروشندهبه اشتراک گذاشته می شود و هیچ کدام از طرفین نگران نیستند چرا که اگر یک ناشر مشتری را به فروشنده معرفی کند و خریدی در این بین صورت گیرد، پورسانت دریافت می کند.
برنامه های فروش چند سطحی
برخی از تبلیغات کنندگان برنامه های چند سطحی را ارائه می دهند که در آن درآمد با کمیسیون را به یک شبکه از ارجاع دهندگان سلسله مراتبی از ثبت نام ها و شرکا توزیع می کند.
در حقیقت ناشر A با یک تبلیغ کننده به این برنامه ثبت نام می کند و برای فعالیت هایی که توسط یک پیشنهاد بازدید صورت می گیرد، پاداش دریافت می کند. اگر ناشر A بتواند ناشر B و C را برای ثبت نام برای همان برنامه و استفاده از کد ثبت نام خود جذب کند، همه فعالیت های آتی که توسط ناشر B و C انجام شود، در درآمد اضافی ناشر A لحاظ خواهد شد.
برنامه های ارجاع فراتر از دو سطح مانند بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای هستند اما متفاوت عمل می کنند. چرا که بازاریابی چند سطحی الزامات، شرایط و کمیسیون های پیچیده و متفاوتی دارد و نسبت به  Affiliate Marketing  پیچیده تر است.
به طور کلی می توان گفت این برنامه های همکاری در فروش و ارتقای سطح فروش شرکت ها موثر است و به شدت هزینه تبلیغات را کاهش می دهد

همکاری در فروش چیست و چگونه شما را به در آمد می‌رساند؟

مقدمه

افراد زیادی در طول روز به دنبال کسب در آمد از اینترنت هستند. خیلی  از این افراد با فعالیت توی سایت های کلیکی‌ای مثل فیسنما، یا فعالیت توی سایت های پاپ آپ زمان خودشون رو هدر میدن. من توی این مقاله آموزشی می‌خوام در مورد همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ صحبت کنم. 

این کار انقدر در آمدزا و خوب هست که شما دیگه نیازی به فعالیت سایت های پاپ آپ و کلیکی و تبلیغات بنری نداشته باشید. منتهی برای رسیدن به در آمد های بالا از طریق این‌کار باید بازاریابی خوبی انجام بدید و برای یادگیری بازاریابی و مارکتینگ در انتهای این مقاله، یک محصول آموزشی از فروشگاه اینترنتی میهن استور رو معرفی کردم که با وجود قیمت بسیار پائینی که داره به شما کمک می‌کنه در آینده‌ای نزدیک در آمدی میلیونی داشته باشید.

بنابراین اگه میخواید در مورد بهترین و ساده ترین روشی که برای در آمد اینترنتی وجود داره اطلاعات کسب کنید، در ادامه این مقاله من رو همراهی کنید تا پایان مقاله همراه من باشید.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در اصل یک بازی برد برد بین صاحب کسب و کار، بازاریاب و خریدار هست. صاحب کسب و کار میاد و یک سیستم همکاری در فروش برای سایت خودش طراحی می‌کنه. بازاریاب هم توی اون سیستم عضو می‌شه کامل ترین اطلاعاتی که میتونه در مورد محصولات اون سایت بده رو تهیه می‌کنه و به همراه لینک بازاریابی خودش تحویل خریدار میده. خریدار هم اطلاعات رو می‌بینه اگه دید محصولات با کیفیت هستند میخره، بی‌کیفیت بودن از نظرش هم نمی‌خره.

اولین بار سیستم افیلیت مارکتینگ سایت آمازون در سال1996میلادی طراحی شد. این سیستم همچنان بهترین سیستم افیلیت مارکتینگ در دنیاست و اگر بتونید به زبان انگلیسی محصولات رو معرفی کنید و همونطور راهی برای دریافت در آمد پیدا کنید، شما در عرض مدت کوتاهی میتونید به دلار در آمد کسب کنید.

پس شما تا الان دیگه به طور کلی فهمیدید و افیلیت مارکتینگ در اصل همون بازاریابی سنتی هست که توی اینترنت انجام میشه و در آمدش به مراتب بیشتر بازاریابی سنتی هست.

روش های کسب در آمد از همکاری در فروش

برای کسب در آمد از همکاری در فروش شما به یک پیج یا صفحه توی شبکه های اجتماعی، وبلاگ و سایت نیاز دارید. البته بگم که نیازی نیست هر سه رو باهم داشته باشید. داشتن تنها یکی از این سه مورد برای کسب در آمد از همکاری در فروش کافیه.

شبکه های اجتماعی:

اگه یک پیج توی اینستاگرام داشته باشید، شما می‌تونید با فروش از طریق پیامک و همین طور تولید محتوای تصویری(عکس و ویدیو) استفاده از قابلیت لایو و استوری و دیگر امکانات اینستاگرام، به در آمد قابل توجهی برسید. توجه کنید که توی اینستاگرام تعداد فالور ها مهم نیست. شما باید بازدید زیادی داشته باشید. پس سعی کنید محتوایی تولید کنید که از توی اکسپلور و هشتگ ها بازدید گیرتون بیاد.

توی تلگرام همه سایت هایی که همکاری در فروش دارند، ربات تلگرام دارن معمولا و از اون ها استفاده کنید.

وبلاگ:

داشتن وبلاگ رو به هرکسی که میخواد رشد کنه توصیه میکنم. کسی که بتونه وبلاگ بنویسه، تمام در آمدی که میشه از اینترنت به دست آورد رو توی مشت هاش داره. برای اینکه همکاری در فروش رو از طریق وبلاگ انجام بدید. دوتا راه پیش روتون دارید. راهنمای خرید بنویسید یا محتوا تولید و توی این پست های لینک بازاریابی خودتون رو قرار بدید( وبلاگ چی‌بخریم ترکیبی از این دو روش هست).

برای راهنمای خرید، بهتره که همیشه بهترین محصولات رو یک جا توی پست معرفی کنید و هر چند ماه یک بار پست رو ویرایش بزنید تا اینکه هر موقع تونستید یک پست بنویسید. با ویرایش مداوم پسپ ها رتبه شما توی گوگل هم بالاتر میره. این رو فراموش نکنید که ورودی گرفتن از یاهو و گوگل خیلی مهمه.

وبسایت:

داشتن یک وبسایت محتوایی چیزی نیست که من پیشنهاد کنم. البته اگه میخواید از روش هایی مثل تبلیغات و پاپ آپ و این جور چیزها استفاده کنید، بهتره که وبسایت داشته باشید. ولی برای همکاری در فروش پیشنهاد نمیکنم سایت بسازید. ولی اگه سایت دارید، پست های محبوب خودتون رو بگردید پیدا کنید و توش لینک بازاریابی خودتون رو قرار بدید تا کم کم در آمدی از همکاری در فروش کسب کنید.

توجه:

تمام این مواردی که گفتم ثابت هستند. تنها توی نحوه انجامشون باید خودتون خلاقیت خرج بدید و روش های مختلفی رو امتحان کنید. با انجام چنین کارهایی دیگه نیازی به شرکت توی دوره های آموزش همکاری در فروش و ... ندارید. یادتون نره که اگه وبلاگ میسازید، توی اینستاگرام یا تلگرام هم یک کانال و پیج براش بسازید تا بقیه بتونن از این طریق با شما و وبلاگتون آشنا بشن.

بهترین سیستم های همکاری در فروش کالا

دیجی کالا:

دیجی کالا رو همه‌ی ماها می‌شناسیم. دیجی کالا متنوع‌ترین و بهترین فروشگاه اینترنتی ایرانی هست. سیستم همکاری در فروش اون هم چند سالی هست که فعالیت می‌کنه و توی این مدت کسب و کار های زیادی باهاش همکاری در فروش می کنن. اما دیجی کالا نحوه عضویت بسیار سختی داره و تا شما بتونید عضو بشید، رسما از هرچی سایت همکاری در فروش هست متنفر می‌شید.

با این وجود سیستم همکاری در فروش دیجی کالا معتبرترین سیستم همکاری در فروش فارسی در زمینه فروش کالا هست. هرچند که مثل تمامی سیستم های دیگه، از گوشه و کنارها حرف هایی در مورد عدم پرداخت پورسانت، مسدود شدن بی دلیل و این‌جور چیزها پشت سرش زده می شه؛ اما دیجی کالا بهترین و معتبر ترین سایت فروشگاهی ایران است و نمی تونیم این حرف ها رو به راحتی قبول کنیم!

بنابراین اولین پیشنهاد من و هرکس دیگری که به سمت همکاری در فروش میره، سایت دیجی کالاست. البته من دلیل دنگ و فنگ عضویت توش سایت بعدی که معرفی می‌شه رو بیشتر ترجیح میدم تا دیجی کالا رو ولی مطمئن باشید چنین سایتی حق خوری نمی کنه و بی دلیل هم مسدود نمیکنه؛ چون اگه از این کارا داشت انقدر بزرگ نمی‌شد.

میهن استور:

در مورد سایت دوم خیلی تصمیم گیری سخت بود. سبزگستر، مسبی و بیست استور رقیب های اصلی سایت میهن استور هستند. اما از اونجایی که خودم از همین سایت استفاده میکنم و قوانین ساده ای هم داره این سایت رو معرفی میکنم.

میهن استور بعد از دیجی کالا متنوع ترین فروشگاه ایرانی هست. سیستم همکاری در فروشش هم پورسانت های مناسبی داره و همین‌طور به طور مداوم پشتیبان اون اطلاعیه افزایش قیمت، کاهش قیمت یا ناموجود شدن کالا رو براتون میفرسته و خیلی سریع پاسخگو هست. برای همین هم این سایت رو معرفی میکنم. اما اگه توی اینستاگرام یا روبیکا فعالیت میکنید، از سبزگستر میتونید استفاده کنید. چون سبزگستر بنر ها و متن های تبلیغاتی جذابی رو به شما میده و این تنها مزیت اون نسبت به میهن استور هست.

با این وجود این دو سایت، یعنی میهن استور و دیجی کالا بهترین سیستم های همکاری در فروش کالای فارسی رو دارن و با اطمینان میتونید در اون‌ها کار کنید.

بهترین سیستم های همکاری در فروش فایل

فایل سل:

فایل سل بدون شک معتبر ترین سایت در زمینه محصولات دانلودی هست. من شخصا کسانی رو می‌شناسم که همکاری خوبی با فایل سل دارن و حالا پس از یک سال ماهانه در آمدی دو تا چهار میلیون دارن و با تولید محتوا و نوشتن فایل های اختصاصی دارن در آمد خودشون رو بیشتر هم می کنن.

فایل سل این امکانات رو داره:

پشتیبانی خوب مدیران سایت

پورسانت های معمولا بالا

تنوع در موضوع فایل ها

سرعت سریع سایت

پنل کاربری سریع و ساده

سیکافایل:

سیکافایل بعد از فایل سل بهترین سایت کسب در آمد با همکاری و فروش فایل هست. این سایت در اصل همون ویژگی های فایل سل رو داره؛ اما تنها یک مشکل داره و اونم تنوع کم فایل ها هست!

در مورد سیکا فایل من نمیدونم دیگه چه چیزی  باید بنویسم.

کسب در آمد از همکاری در فروش فایل رو حتما تجربه کنید. منتهی یادتون باشه که باید صبر زیادی هم داشته باشید.

نمونه های موفق همکاری در فروش

شاید باورتون نشه؛ اما در اصل سایت های کلیکی، کوتاه کنندگان لینک، سایت های آپلود فایل، تپسی و اسنپ، همه اینها به نوعی در حال همکاری در فروش هستند و با کمک همکاری در فروش به در آمد غیر قابل باوری رسیده‌ان.

نمونه موفق سایت های کوتاه کننده لینک، سایت اپیزو هست که چندین سال هست به کمک زیر مجموعه گیری کارکنانش امروز مشهورترین کوتاه کننده لینک ایرانی هست.

محصول آموزشی بازاریابی و مارکتینگ

این محصول آموزشی یکی از بهترین محصول های آموزشی مربوط به بازاریابی و مارکتینگ هست که سایت میهن استور در فروشگاه خود قرار داده. برای اینکه بتونید از همکاری در فروش به در آمد بسیار بالایی برسید، حتما پیشنهاد میکنم این محصول آموزشی رو خریداری کنید.

با این محصول آموزشی بازاریابی اینترنتی و سنتی رو به طور کامل یادمی‌گیرید و این باعث میشه بتونید به راحتی هرچه تمام تر از همکاری در فروش در آمد کسب کنید.

برای خرید میتونید از طریق لینک زیر این محصول رو بخرید:

محصول آموزشی بازاریابی و مارکتینگ

حرف آخر

همونطور که گفتم، همکاری در فروش بهترین شغل موجود در دنیاست. بنابراین حتما اون رو تجربه کنید. یادتون باشه که شما میتونید از همکاری در فروش بیشتر از برخی فروشگاه های اینترنتی در آمد کسب کنید. فقط برای این کار نیاز به یه گوشی و یک وبلاگ و کمی صبر و تحمل نوشتن دارید.

امروز را وجود همکاری در فروش دیگه کسب در آمد از نوشتن مثل آب خوردن شده، پس یادتون نره، فقط شروع کنید تا به در آمد برسید.

اگه این مطلب به درد شما خورد، برای دوستانتون لینکش رو بفرستید و بذارید بقیه هم ازش استفاده کنن. 

 

https://modirebartar.com/what-is-affiliate-marketing/